11.nädal: Fathom Analytics ja WordPress

Seekordses blogipostituses vaatlen kahte tuntud vaba tarkvara projekti, milleks on Fathom Analytics ja WordPress ning analüüsin, milliseid arendus- ja ärimudeleid nad kasutavad.


Fathom Analytics, kui ärimudeli näide

Fathom on lihtne ja privaatsust austav veebianalüütika tööriist, mis pakub alternatiivi Google Analyticsile. Selle peamine sihtgrupp on ettevõtted ja arendajad, kes väärtustavad kasutajaandmete privaatsust ning soovivad läbipaistvat ja GDPR-iga kooskõlas olevat lahendust.

Logo

Fathomi ärimudel põhineb SaaS-lähenemisel, kus klientidele pakutakse igakuise tasu eest hostitud teenust. Kuigi osa lähtekoodist on avalik ja teoreetiliselt on võimalik teenus iseseisvalt üles seada (Fathom Lite), siis valib enamik kliente siiski mugava ja ametlikult hallatud lahenduse.

See on hea näide hübriidsest ärimudelist, kus ühendatakse kogukondlik avatud arendus ja tasuline teenus. Selline lähenemine võimaldab ettevõttel säilitada kontrolli, pakkuda kvaliteeti ja samas toetuda kogukonna tagasisidele ja arengupanusele. Fathomi näitel saab hästi mõista, kuidas avatud lähtekood ja äriline jätkusuutlikkus saavad koos toimida.


WordPress, kui arendusmudeli näide

WordPress on maailma populaarseim sisuhaldussüsteem, mis töötab miljonitel veebilehtedel üle maailma. Alguse sai ta blogiplatvormina, kuid on aastatega kasvanud täisfunktsionaalseks sisuhalduslahenduseks.

Logo

WordPressi arendusmudel põhineb avatud lähtekoodil ja iteratiivsel arendusprotsessil. Regulaarsete väljalasketsüklitega lisatakse funktsioone, parandatakse vigu ning arvestatakse pidevalt kogukonna tagasisidega. Arenduses osalevad tuhanded vabatahtlikud arendajad, disainerid, tõlkijad ja testijad üle maailma.

WordPressi puhul on tegemist klassikalise bazaar-tüüpi arendusega, kus arendus on detsentraliseeritud ja kõigile avatud. See tagab suure paindlikkuse, aga nõuab ka tugevat koordineerimist, mida aitab hallata WordPress Foundation ja Automattic (üks suuremaid Wordpressi arengusse panustav asutus). See arendusmudel on elujõuline ja paindlik, kuid vajab tugevat kogukonna toetust ja selget juhtimist.


Kokkuvõttes tarkvaraarendusmudelid määravad, kuidas tarkvara sünnib. Ärimudelid seevastu määravad, kuidas see väärtust loob ja tulu teenib. Nii Fathom Analytics kui WordPress näitavad, et avatud lähtekood ei tähenda tingimata loobumist ärilisest perspektiivist, vaid vastupidi õigesti kombineerides võib saavutada tugeva ja jätkusuutliku tulemuse. Need kaks näidet aitavad mõista erinevaid lähenemisi, mida tarkvaraarendaja või ettevõtja võiksid oma projektis kaaluda.


Allikad:

https://usefathom.com/

https://usefathom.com/pricing/lite

https://usefathom.com/blog/saas-lessons

https://www.mattcromwell.com/the-case-for-the-wordpress-plugin-freemium-model/

https://www.wired.com/story/the-webs-unofficial-publisher/

https://www.saas4marketing.com/en/software/fathom-analytics/

https://guias.donweb.com/formas-de-acceder-al-administrador-de-wordpress/


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

6 nädal

ARPANET ja email

Jälgimiskapitalism ja digiaedik