BBC & The New York Times

 

Lahjem ajaleht: The New York Times

Üks maailma kõige tunnustatumaid ajalehti on The New York Times. Vaatamata oma autoriteedile on The New York Times osutunud vähem efektiivsemaks võrreldes samamoodi rahvusvaheliselt tunnustatud ajalehega, milleks on BBC News. 

125 aastat New York Timesi ajalehte.
Kui vaadata ajalehte internetis, siis paistab silma, et neil ei ole nii suur rõhk sotsiaalmeedial. Ajalehel ei ole kajastatud sotsiaalmeediaplatvormid. Need tulevad välja, kui internetist eraldi otsida. Ajaleht küll  postitab aktiivselt Facebooki ja Instagrami sisu, kuid see ei kajastu internetis nähtavalt. Siit võib eeldada, et neil on rõhk rohkem meelelahustusliku ja ametliku sisu pakkumisele. Formaalse sisu jagamine ei pruugi vastata kõigi sihtgruppide ootustele, mis võib tähendada, et ajaleht ei jõua nooremate tarbijateni. 

Kuigi ajaleht on investeerinud pidevalt uutesse tehnoloogiatesse, on nende strateegia olnud  liiga aeglane, et jõuda konkurentide, nagu BBC või teistele digitaalsetele platvormidele järele. See avaldub näiteks väheses video ja multimeediakogemuse pakkumises või vähem arendatud podcastide valikus. 


Oskuslik uue meedia kasutamine: BBC News

BBC News on üks maailma tuntumaid ja vanimaid uudisteorganisatsioone, kes on oskuslikult rakendanud uue meedia võimalusi. 

Vaadates ajalehte internetis, siis jääb kohe silma, et sotsiaalmeedia platvormid on lehel kajastatud (Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin ja Youtube). BBC jagab sotsiaalmeediaplatvormidel reaalajas uudiseid ja muid postitusi, mis haaravad eri vanusegruppe. Näiteks kasutab BBC News TikToki, et jõuda noorema publikuni, mida oli hästi näha lühivideotes, mis kajastasid hiljutist California osariigi suurt tulekahju (autori hinnangul). 

Kuvatõmmised BBC keskkondadest.

Tutvudes nende veebilehe ja mobiilirakendusega, siis on näha, et interaktiivseid jooniseid ja visuaalseid selgitusi on lehel kajastatud, mis rikastavad kasutajakogemust. 

BBC kasutab oskuslikult multimeedia elemente nagu taskuhäälingud ja videoreportaažid, et süvendada uudiste mõistmist ja kaasata rohkem kasutajaid.

Kokkuvõttes BBC News on edukalt integreerinud uue meedia võimalused ja kohandanud sisu eri platvormidele, samas kui The New York Times on jäänud pigem traditsioonilise ajakirjanduse raamidesse, mis piirab nende mõjuvõimu uue meedia keskkonnas.



Lingid:

https://www.nytimes.com/2021/03/18/insider/book-review-history.html
https://www.bbc.com/news/10628994
https://www.bbc.com/
https://www.nytimes.com/international/
https://x.com/bbcworld
https://www.facebook.com/bbcnews
https://www.instagram.com/bbcnews
https://www.tiktok.com/@bbcnews
https://www.linkedin.com/company/bbc-news/
https://www.youtube.com/bbcnews
https://www.facebook.com/nytimes/
https://www.instagram.com/nytimes/
https://www.youtube.com/@nytimes

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

6 nädal

ARPANET ja email

Jälgimiskapitalism ja digiaedik